66690
Brak okładki
Książka
W koszyku
Z pytań, które w ostatnim czasie zadali redakcji Poradnika Instytucji Kultury jego Czytelnicy, wynika, że kilka obszarów rachunkowości i finansów budzi najwięcej wątpliwości i wymaga szczególnego wsparcia naszych ekspertów. Najwięcej pytań dotyczyło kwalifikacji składników majątku do środków trwałych; wartości, od której można uznać je za środki trwałe podlegające amortyzacji; a także ujmowania w księgach inwestycji w budynkach należących do organizatora, w których instytucje prowadzą działalność. Muzealiom, jako szczególnym rodzajom środków trwałych, poświęcamy nawet osobny rozdział. Innym, często powtarzającym się problemem jest finansowanie zakupu środków trwałych z dotacji podmiotowej, finansowanie nią bieżących wydatków na przełomie roku, podobnie jak i księgowanie dotacji celowych. Choć przepisy dotyczące planu finansowego nie zmieniają się od lat, obiekcje wciąż budzi ujmowanie w nim niektórych przychodów i kosztów, a także to, o jakich zmianach planu należy poinformować organizatora. W kwestii inwentaryzacji niewątpliwie króluje częstotliwość i terminy jej przeprowadzania. W małych jednostkach odwiecznym problemem jest to, kto z pracowników i jak powinien przeprowadzić inwentaryzację. Wiele pytań rodzi kontrola przeprowadzana w instytucjach kultury przez organizatora. Często dokonują jej bez podstawy prawnej nieuprawnieni pracownicy, np. urzędu gminy, żądając wglądu do dokumentów, które nie powinny być dla nich dostępne. Aby ułatwić Państwu zrozumienie tych zagadnień, przygotowaliśmy tą wyjątkową publikację. [Wydawca]
Status dostępności:
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657.3 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej