66743
Book
In basket
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
Availability:
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043784 (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Building communication and independence for children across the autism spectrum : strategies to address minimal language, echolalia and behavior, 2021
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
Target audience note
Książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again