Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Zbiory Pedagogiczne
(37)
Autor
Grandin Temple (1947- )
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Baker Jed‏
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Brown Steven (1952- )
(1)
Celińska Sylwia. Autor
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Delaney Tara
(1)
Domagała Aneta
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gurnett Jane (1956- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Jessen Lynn Lillard
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Melillo Robert
(1)
Micheli Enrico
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Morton Tessa
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Rappaport Abby
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Szatkowska-Jaskóła Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Welsche Mone
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zielińska Monika (1972- )
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(14)
2010 - 2019
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele
(9)
Logopedzi
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Autyzm
(13)
Dziecko autystyczne
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Logopedia
(3)
Samodzielność
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zachowanie
(3)
Agresywność
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Autodestruktywność
(1)
COVID-19
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czytanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dysortografia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja domowa
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Epidemie
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gerontologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Jakość życia
(1)
Jąkanie
(1)
Język minimalny
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurofizjologia
(1)
Neurologia
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nuczyciele
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Ruchy
(1)
Samookaleczenie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starzenie się
(1)
Style poznawcze
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Opracowanie
(5)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych. W książce znajdziesz: • dokładne opisy objawów zespołu Aspergera; przykłady zachowań, które możesz zaobserwować u swojego podopiecznego; • praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dla dziecka; • liczne przykłady historyjek społecznych; • szczegółowo rozpisane zasady popularnych gier i zabaw; • i inne porady przydatne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej." Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043638/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania?
W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność.
"Dyslektyczne talenty" dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043784 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W swoim zwięzłym poradniku Temple Grandin omawia istotne kwestie dotyczące nauki w szkole, z którymi każdego dnia mierzą się dzieci z ASD oraz ich rodzice i nauczyciele. Autorka, znana propagatorka wiedzy o autyzmie, wskazuje, co jej zdaniem stanowi wyzwanie w obszarze edukacji. Najważniejsze z omawianych zagadnień to: uczenie osób z autyzmem myślenia różnego typu znaczenie wczesnej interwencji w kontekście szkolnym rozwijanie talentów u uczniów w spektrum autyzmu sposoby motywowania osoby z ASD stawianie wysokich wymagań uczniom w spektrum. Autorka wskazuje, co należy robić i czego należy unikać. Proponuje również praktyczne strategie oraz rozwiązania gotowe do zastosowania od razu. Wszystkie te porady opiera na własnym doświadczeniu jako osoby z autyzmem oraz na obszernych badaniach. Uważa, że edukacja dzieci z ASD powinna być skupiona wokół – zazwyczaj pomijanych – mocnych stron tych osób, tak aby uczniowie w spektrum mogli zaznaczyć swój wyjątkowy wkład w otaczającą ich rzeczywistość. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Brak informacji o dostępności: sygn. M 044065 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 – konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna – stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka Autyzm w czasie pandemii zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych. Autorami poszczególnych rozdziałów publikacji są światowej sławy eksperci w dziedzinie autyzmu, integracji sensorycznej i terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tessa Morton i Jane Gurnett - autorki książki i założycielki organizacji Act for Autism - prezentują sprawdzone przez siebiemetody nawiązywania kontaktu i komunikowania się, stawiając na pierwszym miejscuzrozumienie i wzmocnienie dziecka autystycznego. To prosta, lecz skuteczna strategia polegająca na uwolnieniu się od bodźców rozpraszających, a następnie nawiązaniu kontaktu z dzieckiem, uspokojeniu go i komunikacji. Każdemu z kroków przedstawionych w książce przypisano zestaw ćwiczeń - wykorzystujących elementy dramy, łatwych do wprowadzenia i gruntownie przetestowanych w trakcie warsztatów. Publikacja będzie skarbnicą pomysłów dla rodziców i specjalistów pragnących budować skuteczną, pozytywną i opartą na zaufaniu relację z autystycznymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi, z którymi dzielą życie lub pracują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Brak informacji o dostępności: sygn. M 044061 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Została tu zaprezentowana Skala Ryzyka Dysleksji (SRD) - niewymagające wiele czasu i nieskomplikowane narzędzie badawcze stosowane w celu wczesnego wykrycia ryzyka dysleksji. Książka ta jest cenną pomocą dla osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym bądź uczęszczającymi do klas I-III. Przedstawiono w niej procedurę korzystania ze skali oraz sposób oceniania i interpretowania wyników w celu ustalenia, czy występuje ryzyko dysleksji. Z myślą o osobach diagnozujących dzieci ryzyka dysleksji: nauczycielach, logopedach, oraz o rodzicach rozpoznających symptomy ryzyka dysleksji, zamieszczono tu także arkusze badania. Książka ta jest nowym, istotnie zmienionym wydaniem znanej książki prof. Marty Bogdanowicz "Ryzyko dysleksji". Autorka między innymi wprowadziła zmiany wynikające z reformy systemu edukacji w Polsce (obniżenie wieku szkolnego), uaktualniła terminologię, przedstawiła najnowsze badania naukowe i narzędzia diagnostyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczący i potrzebny wkład w wiedzę o wczesnym dzieciństwie – książka pełna życiowych przykładów, obfitująca w rozsądne uwagi oparte na doświadczeniu, praktyczna i przydatna. [...] Lektura obowiązkowa dla przyszłych rodziców, opiekunów i niań. Virginia McHugh Goodwin, dyrektor wykonawcza Association Montessori International, USA Rodzice zachwycają się korzyściami, jakie czerpią ich dzieci z edukacji Montessori, a współczesne badania potwierdzają odkrycia włoskiej lekarki. A co jeśli chcesz stworzyć dziecku warunki rozwoju oparte na myśli Marii Montessori już od samych narodzin? Czy istnieje metoda Montessori dla niemowląt? Co mogą zrobić rodzice, aby pomóc swoim dzieciom w zadaniu samotworzenia od pierwszych miesięcy życia? Niniejsza książka zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Paula Polk Lillard i Lynn Lillard Jessen wykorzystały teorię Marii Montessori na temat wychowywania najmłodszych, aby przedstawić pełny program przeznaczony dla dzieci do trzeciego roku życia, uwzględniający wyposażenie i narzędzia, które Montessori obmyśliła dla niemowląt: od projektu sypialni, przez odpowiedniego rozmiaru stolik i krzesełko, dietę i przygotowanie posiłków, po ubrania i ruch. Autorki dają wskazówki, jak stworzyć piękne i funkcjonalne otoczenie, które ułatwi dziecku koncentrację uwagi. Biorąc pod uwagę okresy wrażliwe, omawiają pojęcia i czynności, takie jak ubieranie się, przygotowywanie jedzenia oraz nauka korzystania z toalety. Wypełniona życiowymi przykładami i zachętami, napisana jasno i przejrzyście, książka Montessori od początku stanowi praktyczny i przydatny poradnik, jak wychować spokojne, mądre i pewne siebie dzieci. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Publikacja omawia zagadnienia związane z gerontologopedią, czyli tworzącą sie subdyscypliną z pogranicza logopedii i gerontologii, która zajmuje się procesami komunikowania się słownego osób starszych, wyjaśnia rozwojowe zmiany związane z jakością realizowanych funkcji komunikacyjnych oraz wskazuje drogi postępowania diagnostycznego zjawisk patologii mowy i języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043525 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej