Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(13)
Form of Work
Książki
(13)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(10)
unavailable
(3)
Branch
Zbiory Pedagogiczne
(13)
Author
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Bogdashina Olga
(1)
Delaney Tara
(1)
Griffin Simone
(1)
Hudson Diana
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Melillo Robert
(1)
Micheli Enrico
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Welsche Mone
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(11)
Time Period of Creation
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Audience Group
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Autyzm
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Leczenie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurofizjologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Style poznawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Genre/Form
Poradnik
(10)
Opracowanie
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Poradniki
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
13 results Filter
Book
In basket
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043348 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043328 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043180 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043343 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043345 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
All copies are currently on loan: sygn. M 043329 (1 egz.)
Book
In basket
Książka "Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu. 35 wskazówek dla specjalistów" pozwala lepiej zrozumieć osoby dotknięte spektrum oraz oswajać w społeczeństwie temat ASD. Osoby ze spektrum autyzmu, ze względu na towarzyszące im zaburzenia, często są odsuwane przez społeczeństwo i traktowane z dystansem. Dlatego tak ważne jest lepsze zrozumienie ich zachowań i potrzeb, po to, aby pomóc im w jak najlepszej adaptacji. W książce "Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu. 35 wskazówek dla specjalistów" znajduje się szereg porad, które przydadzą się przede wszystkim specjalistom pracującym z osobami ze spektrum - nauczycielom, terapeutom i opiekunom. Punktem wyjścia do skutecznej komunikacji jest zrozumienie drugiej strony, znajomość jej obaw, lęków, potrzeb i skłonności. Ta pozycja jest ważna tym bardziej, że obecnie w Polsce u bardzo wielu osób diagnozowane jest spektrum autyzmu. Dla każdego specjalisty, który pracuje z osobami z ASD, będzie cenną lekcją i wskazówką do tego, jak efektownie rozmawiać z kimś, dla kogo komunikacja może być dużym wyzwaniem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
All copies are currently on loan: sygn. M 043962 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043684 (1 egz.)
Book
In basket
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043595 (1 egz.)
Book
In basket
"Domek terapeutyczny…" ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043536 (1 egz.)
Book
In basket
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunkowanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
There are copies available to loan: sygn. M 043392 (1 egz.)
Book
In basket
Książka Cesariny Xaiz i Enrica Michelego, specjalistów zajmujących się sychomotoryką i terapią, oprócz podstaw teoretycznych zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami. Propozycje włoskich autorów dotyczą przede wszystkim porozumiewania się z dziećmi z zaburzeniami w różnych obszarach: kontaktów społecznych komunikacji umiejętności rozwijania zainteresowań i różnicowania swoich aktywności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Zbiory Pedagogiczne
All copies are currently on loan: sygn. M 043720 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again