Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka główna
(3)
Zbiory Pedagogiczne
(26)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Jarosz Magdalena (pedagog)
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Blok Beata
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Bullock Claire
(1)
Busz Anna
(1)
Delaney Tara
(1)
Domagała Aneta
(1)
Griffin Simone
(1)
Gruzewski Kevin
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gut Magdalena. Autor
(1)
Hudson Diana
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Kaim Anna
(1)
Kuś Joanna (pedagogika)
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Marszałek Małgorzata (pedagog)
(1)
Melillo Robert
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sandler Dianne
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Stojanowski Jacek
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Welsche Mone
(1)
Wilde Kate
(1)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Zając Paulina
(1)
Świątek-Brzezińska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Rodzice
(10)
Szkoły podstawowe
(6)
Nauczyciele
(5)
Dzieci
(4)
Psychoterapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Szkoły specjalne
(2)
9-13 lat
(1)
Klasa 4-8
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Autyzm
(10)
Dziecko autystyczne
(8)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Terapia zabawą
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Leczenie
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Spółgłoski
(2)
Uczucia
(2)
Wymowa
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dłoń
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Empatia
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język dziecka
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Koszmary senne
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Mentalizacja
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motoryka mała
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurofizjologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postawa ciała
(1)
Postawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Rewalidacja
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rysowanie
(1)
Sen
(1)
Socjalizacja
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Style poznawcze
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usypianie dzieci
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
(1)
Zdolności językowe
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Karty pracy ucznia
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Opracowanie
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Strategie uczenia dzieci o zaburzonym rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu, ciągle ewoluują, ale tych najbardziej efektywnych jest cały czas bardzo mało. Wśród nich są te, które wykorzystują historyjki obrazkowe. Rzeczywiście do uczenia dzieci z autyzmem mogą być one wykorzystywane, ale ważne jest, żeby były to przede wszystkim historyjki opowiadające o relacjach zachodzących pomiędzy ludźmi, w jakie zwykle wchodzimy w naturalnych, życiowych sytuacjach. Czwarta część serii Uczę się rozumieć innych, którą trzymają Państwo w ręku, zawiera zbiór takich ilustracji – historyjek mentalistycznych. Żeby je prawidłowo ułożyć, dziecko musi posłużyć się zdolnością do mentalizowania, czyli wczuwania się w stany mentalne ich bohaterów. Mamy przekonanie, że historyjki zawarte w tej publikacji będą pomocne w kształtowaniu umiejętności postrzegania innych pod kątem rozumienia relacji, w jakie wchodzą, rozpoznawania powodów, którymi się kierują, czyli rozumienia intencji i zamiarów. (Z okładki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043638/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzmocnij samoocenę i umiejętność komunikacji nastolatka, wykorzystując 150 prostych i skutecznych gier terapeutycznych Zaplanowanie przemyślanych i skutecznych działań terapeutycznych nie musi być skomplikowanym wyzwaniem wymagającym wielu specjalistycznych pomocy. Książka Gry terapeutyczne dla nastolatków, zawierająca 150 ćwiczeń wykorzystujących terapię rekreacyjną, ułatwi dotarcie do młodzieży i pomoże nastolatkom radzić sobie ze stresem, przemocą rówieśniczą, żałobą, lękiem, depresją i innymi trudnościami. Ćwiczenia opisane w tej książce są przyjemne i nikogo nie wykluczają. Zostały opracowane specjalnie dla młodzieży. W instrukcjach krok po kroku zaprezentowano, jak prowadzić nastolatków, gdy pracują nad nazywaniem własnych emocji albo wymyślają twórcze sposoby na rozładowanie frustracji, wykorzystując techniki oparte na uważności i autorefleksję. Daj nastolatkom odpowiednie narzędzia, by odnaleźli się w zetknięciu z różnymi trudnościami życiowymi i stali się świadomymi, pewnymi siebie dorosłymi. POZWÓL NASTOLATKOM DECYDOWAĆ. Ćwiczenia zaprojektowane do pracy z pojedynczymi osobami lub z grupą wykorzystują samopoznanie i twórczą ekspresję, co pomaga nastolatkom się otworzyć i zdobyć cenne umiejętności zaradcze. PYTANIA DO DYSKUSJI. Każde ćwiczenie zawiera wskazówki, punkty do omówienia oraz pytania otwarte. Dzięki temu nastolatkom łatwiej będzie zmienić punkt widzenia i odnieść to, czego się nauczyli, do swojego życia. PRAKTYCZNE I PRZYSTĘPNE. Do wykonania ćwiczeń potrzebne są potrzebne są proste materiały, takie jak ołówki i kredki, kartki papieru, tablice suchościeralne czy taśma klejąca. Nie są potrzebne drogie specjalistyczne narzędzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [s], [z], [c] oraz [dz]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami syczącymi w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole podczas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Złam szyfr…” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która będzie przydatna podczas korygowania zaburzonej realizacji głosek [l] oraz [r]. Wykonywanie zadań angażuje procesy myślowe, doskonali analizę i syntezę wzrokową oraz ćwiczy koncentrację i usprawnia grafomotorykę. Zadaniem dziecka jest rozszyfrowanie oraz zaszyfrowanie wyrazów z głoskami [l], [r] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie i grupach spółgłoskowych oraz głośne przeczytanie słów, zwracając baczną uwagę na odpowiednią wymowę. Ćwiczenia mogą być wykonywane zarówno w szkole pod¬czas zajęć indywidualnych czy grupowych, jak i w domu, pod okiem rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy : sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Publikacje z serii "Kreatywne Książeczki Terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043329 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej