Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka główna
(3)
Czytelnia
(6)
Zbiory Pedagogiczne
(19)
Autor
Kawula Stanisław (1939- )
(3)
Liwo Helena
(2)
Antoszewski Andrzej
(1)
Apanel Danuta
(1)
Banaszak Józef
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Chmaja Marka
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Kuc Bolesław Rafał (1944- )
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Machel Henryk (1940- )
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Narski Zygmunt
(1)
Olejnik Karol
(1)
Pichalski Ryszard (1936- )
(1)
Pierzchała Kazimierz (1968- )
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Sareło Zbigniew
(1)
Sobczyński Marek
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sokoła Wojciecha
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wiśniewski Bernard (wojskowość)
(1)
Wiśniewski Henryk
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Wosiak anna
(1)
Wróbel Sylwester
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Łabędź Krzysztof
(1)
Łukasik Agnieszka
(1)
Ścibiorek Zbigniew (1949- )
(1)
Świętochowska Urszula
(1)
Żurawska Mirosława
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko głuche
(2)
Patologia społeczna
(2)
Rodzina
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Animacja kultury
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Człowiek
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doradztwo metodyczne (pedagogika)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekologia
(1)
Geografia polityczna
(1)
Gospodarka
(1)
Głuchota
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Ludzie starzy
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Problemy społeczne
(1)
Prozodia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Trauma
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wartość
(1)
Wojna
(1)
Wojsko
(1)
Zarządzanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(1)
środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042520 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopeadica Thoruniensia)
Prezentowane w publikacji nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043369 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami? - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043608 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Brak informacji o dostępności: sygn. M 042219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 041096 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042225 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest do elementów prozodycznych komunikacji, takich jak: melodia, akcent i iloczas mowy. Autorka stawia zasadnicze pytania o tę stronę komunikacji w przypadku małych dzieci zaimplantowanych ślimakowo. W dużej mierze chodzi tu o pytania na temat możliwości współpracy interdycyplinarnej pomiędzy medycyną a pedagogiką.
U wielu odbiorców mamy ciągle jedynie powierzchowną wiedzę na temat implantów ślimakowych, a u części wręcz brak wiedzy czy utrwalone przekonania stereotypowe. Autorka w sposób bardzo kompetentny przybliża czytelnikowi najnowsze osiągnięcia w zakresie implantowania małego dziecka i prezentuje różnice między implantem ślimakowym a aparatem słuchowym. Te argumenty mają szczególną wagę w środowisku samych niesłyszących, gdzie jeszcze często sceptycznie podchodzi się do zasadności implantowania w przypadku posiadania resztek słuchowych.
Pracę wyróżnia nowatorski projekt badawczy. Dotychczasowe badania w zakresie suprasegmentalnego obszaru mowy dotyczyły dzieci powyżej trzech lat. Autorka, badając dzieci do drugiego roku życia, uwidacznia konieczność i korzyści z wczesnego implantowania dziecka niesłyszącego. Niezwykle ważnym elementem monografii jest ukazanie pedagogicznej roli rehabilitacji słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek a patologie społeczne / Kazimierz Pierzchała, Czesław Cekiera. - Wydanie drugie. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - 435, [1] strona : wykresy ; 21 cm.
Książka zasadniczo składa się z dwóch części. W pierwszej ks. Kazimierz Pierzchała opisuje pochodzenie człowieka oraz podkreśla wielką rolę rodziny w wychowaniu dziecka. Równocześnie prezentuje badania własne, przeprowadzone w kilku zakładach penitencjarnych, dotyczące udziału więźniów w sakramentach świętych. Z kolei drugi Autor, ks. prof. Czesław Cerkiera prezentuje aż 13 obszarów patologii społecznych, wskazując na źródło ich powstania, wymienia ich rodzaje oraz precyzyjnie przedstawia formy ich zwalczania. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Warto, aby sięgnęli po nią rodzice, wychowawcy, terapeuci, kapelani więzienni, naukowcy oraz Ci, którzych ona dotyczy. [Fragment przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej