Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(2)
Placówka
Zbiory Pedagogiczne
(12)
Autor
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Pikiel Sylwia
(3)
Cioch Agnieszka
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Arabi Shahida
(1)
Bailey Anna
(1)
Barlow David H
(1)
Bell Mary
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bluth Karen
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Fox Daniel J
(1)
Hanson Rick
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hilsaca Cleonique
(1)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(1)
Jurkiewicz-Buchała Ilona
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
McCurry Christopher
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Schab Lisa M
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Turrell Sheri L
(1)
Welford Mary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
14-17 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Temat
Techniki samopomocy
(7)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Lęk
(4)
Dojrzewanie
(3)
Mindfulness
(3)
Nastolatki
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Martwienie się
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Uczucia
(2)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Myśli natrętne
(1)
Mózg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osoby wysoko wrażliwe
(1)
Pewność siebie
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulacja emocji
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(1)
Terapia interpersonalna
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Toksyczne związki
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Skoro sięgasz po tę książkę, to jest bardzo prawdopodobne, że przytłaczają cię toksyczni ludzie w twoim otoczeniu. Niezależnie od tego, czy chodzi o apodyktycznego współpracownika, który stale krytykuje, o członka rodziny, który tylko bierze, nie dając nic w zamian, czy też o partnera, który regularnie obraża i poniża, relacje z toksycznymi ludźmi wyciskają swe piętno na umyśle, ciele i duszy. Zwłaszcza w przypadku wysoko wrażliwych osób, które wszystko przeżywają intensywniej, głębiej. Takie osoby stanowią wyjątkowo łatwy cel dla manipulatorów, narcyzów, psychopatów i socjopatów. Wrażliwość, dobroduszność, życzliwość, empatia, sumienność czy chęć dawania to cechy, których toksyczne osoby szukają u innych i które skwapliwie wykorzystują. Ponieważ patrzysz na świat i na ludzi w prostolinijny, życzliwy sposób, możesz nie zauważać złych intencji i sygnałów ostrzegawczych. Warto jednak pamiętać, że relacja WWO i osoby toksycznej nie może być zdrowa – jest to układ typu pasożyt i żywiciel. Pasożyt będzie cię wykorzystywał, wysysał z ciebie energię, bezwzględnie korzystał z twoich zasobów. Sprawi, że zaczniesz odczuwać dyskomfort, stres, irytację, lęk. Wzbudzi w tobie poczucie przybicia, przytłoczenia, zagubienia, dezorientacji. Jak zatem radzić sobie z toksycznymi ludźmi, gdy jest się osobą wysoko wrażliwą?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pewnego dnia budzisz się, spoglądasz w lustro i wiesz, że coś się zmieniło. Wyglądasz inaczej, czujesz się inaczej. Zdajesz się szybko denerwować, niekiedy płaczesz bez wyraźnego powodu, a w następnej chwili cieszysz się jak dziecko. Ogarniają cię dziwne, ponure myśli, z którymi trudno dojść do ładu. Czujesz się beznadziejnie, a wewnętrzny krytyk rośnie w siłę i karmi się twoimi obawami. Masz wrażenie, że jesteś na emocjonalnej karuzeli, i chcesz wysiąść! Witamy w świecie dorastania... [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie bywa trudne, a przyszłość – niepewna, przeszłość zaś często okazuje się bolesna. Niepokoimy się o zdrowie i bezpieczeństwo bliskich nam osób, o pracę, naukę, finanse, relacje z ludźmi. Martwimy się wydarzeniami na świecie, ale także przyziemnymi sprawami, jak przybycie na czas na spotkanie czy codzienne obowiązki. Wciąż zadajemy sobie pytanie „A co, jeśli…?”. Nadmiernie skupiamy się na możliwości pojawienia się w przyszłości jakichś problemów bądź w nieskończoność analizujemy przeszłe, bolesne dla nas wydarzenia – przeżywamy je ponownie w swoim umyśle, zastanawiając się, dlaczego do nich doszło, jaki mają na nas wpływ, czy nasze życie kiedykolwiek będzie jeszcze takie samo. Wpadamy w błędne koło, starając się przestać myśleć o przykrych doświadczeniach, szukając winnych lub obwiniając siebie. Nawracające negatywne myśli powodują emocjonalny ból i cierpienie. Wywołują tak nieprzyjemne emocje, jak poczucie winy, żal, upokorzenie czy uraza, są także przyczyną przewlekłego lęku i depresji. Nie poddają się kontroli, a usilne próby stłumienia ich lub przezwyciężenia okazują się nieskuteczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
„Rodzicielstwo jest wspaniałe, ale bywa też przytłaczające. Jako rodzice odgrywacie wiele różnych ról w życiu swojego dziecka, których liczba znacznie wzrasta, jeśli ono ma autyzm. Wówczas otoczenie bombarduje was informacjami o tym, co powinniście, a czego nie powinniście robić, by wspierać rozwój córki lub syna. Lektura książki Katie Cook otworzy nowy rozdział w życiu waszej rodziny. Ćwiczenia opisane przez autorkę zaangażują was we wspólną zabawę z dzieckiem i zacieśnią więź z nim. Pracując z tą książką, wykorzystacie techniki stosowanej analizy zachowania, by nauczyć dziecko ważnych umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie, komunikowania się, zaangażowania, samoregulacji, samoobsługi czy zabawy. Stosowana analiza zachowania jest to terapia, która – działając na wielu poziomach – pomaga dzieciom w spektrum autyzmu rozwijać ważne umiejętności społeczne i ograniczać zachowania mogące negatywnie wpływać na ich życie. Prowadzone od ponad czterdziestu lat badania naukowe potwierdzają skuteczność stosowanych w niej procedur wzmacniania pożądanych zachowań. Dziewięć rozdziałów drugiej części książki jest poświęconych rozwijaniu konkretnych umiejętności. W każdym znajdziecie dziesięć różnych ćwiczeń, które są ułożone według sugerowanych przedziałów wiekowych i dostosowane do poziomu rozwoju dziecka oraz pozwolą mu w pełni wykorzystać jego potencjał. Dzieci w spektrum autyzmu oraz ich opiekunowie mierzą się z wieloma wyzwaniami. Ta książka niesie wielką nadzieję na skuteczne stawienie im czoła. Dzięki niej opiekun może przygotować się do wspierania dziecka w osiąganiu kolejnych kamieni milowych rozwoju w środowisku domowym. Przystępnie opisane ćwiczenia, oparte na zasadach stosowanej analizy zachowania, pomagają budować wewnętrzną motywację dziecka, która jest kluczowa dla rozwijania umiejętności wymagających szczególnej stymulacji. A wszystko po to, by dziecko mogło korzystać z tego, co oferuje mu świat, i dbać o zaspokajanie swoich potrzeb”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Borderline : życie na krawędzi / Daniel J. Fox ; przekład: Agnieszka Cioch. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 263 strony : ilustracje ; 25 cm.
Jeśli zdiagnozowano u ciebie zaburzenie borderline, możesz odczuwać wiele emocji, w tym szok, wstyd, smutek, poczucie opuszczenia, pustki czy bezradności, a nawet złość. Spokojnie, odetchnij głęboko. Jesteś w stanie sobie z tym poradzić, a pomoże ci właśnie ten poradnik. Z powodu borderline prawdopodobnie nie potrafisz regulować emocji i zachowań, które cechują duża impulsywność i chwiejność. Jesteś osobą bardzo wrażliwą, łatwo cię zranić, dotknąć. Wszystko przeżywasz niezwykle intensywnie, a twoje życie obfituje w dramaty. Wpadasz ze skrajności w skrajność: od entuzjazmu do czarnej rozpaczy. Nieustannie żyjesz na krawędzi. Masz skłonność do wchodzenia w burzliwe związki. Nie ufasz sobie i swoim uczuciom. Trudno ci dostrzec pozytywną stronę rzeczy, z łatwością przychodzą ci zaś samokrytyka, nienawiść do siebie i zwątpienie. Pielęgnujesz urazy i traumy, co potęguje poczucie przytłoczenia i przygnębienie. Często masz poczucie pustki i tkwienia w pułapce. Prawdopodobnie masz trudności z równoważeniem swoich myśli, zachowań i emocji. Jak to wszystko zrozumieć i nauczyć się funkcjonować mimo tych trudności? Zaburzenie borderline wpływa na to, jak postrzegasz swoje życie i jak je przeżywasz. Nie musi jednak definiować cię na zawsze. Z tą książką przygotujesz się do stawienia czoła trudnej diagnozie i podjęcia działań prowadzących do trwałego dobrego samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 042337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteś kimś więcej, niż myślisz : dla nastolatków / Lisa M. Schab ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2022. - 192 strony : ilustracje ; 25 cm.
Każdy człowiek, bez wyjątku, przychodzi na ten świat, mając wartość i znaczenie. Absolutnie każdy. Również ty. Zdrowa samoocena oznacza, że masz silne poczucie własnej wartości. Rozumiesz i akceptujesz swoje słabości, a także doceniasz swoje mocne strony i cieszysz się nimi. Mając zdrową samoocenę, uznajesz wrodzoną wartość każdego człowieka – w tym również siebie. Wielu z nas nadmiernie koncentruje się na swoich niedoskonałościach. To błąd! Ważne jest zrozumienie, że wszyscy jesteśmy wartościowi. Każdy z nas ma wspaniałe, wyjątkowe cechy – po prostu ich nie dostrzegamy i nie cenimy, ponieważ skupiamy się na tym, czego w sobie nie lubimy. Wyolbrzymiamy swoje wady i niedoskonałości, a bagatelizujemy zalety i osiągnięcia. To rzutuje na nasze ogólne nastawienie – wobec relacji z ludźmi, własnych dokonań, własnych działań – niczym chmura, która nieustannie rzuca na nas swój cień. Jak zmienić takie nastawienie – jak przegonić chmury samokrytyki i odkryć własną wartość? Jest to szczególnie istotne w okresie dorastania, kiedy samoocena spada. Nastolatki często zmagają się z niepokojem, niewiarą w siebie, samokrytyką, stresem, nadmiernym zamartwianiem i innymi przytłaczającymi emocjami. Do tego dochodzą presja ze strony rówieśników, obawa przed oceną innych czy trudności w szkole. Wszystko to składa się na trudną do zniesienia mieszankę emocji i znacząco obniża samoocenę, wpływając na każdą sferę życia. Niniejszy poradnik, napisany lekkim i bezpośrednim językiem, jest naszpikowany ćwiczeniami, przykładami i wskazówkami. Pomoże ci odkryć twoją wrodzoną wartość, wzmocnić poczucie własnej wartości i uwierzyć w siebie. W rezultacie będziesz podejmować racjonalne decyzje, zbudujesz zdrową samoocenę, nauczysz się akceptować swoje słabości oraz doceniać mocne strony. Zrozumiesz, że jesteś wyjątkową i wartościową osobą dokładnie taki, jaki jesteś. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorastanie bez lęku / Sheri L. Turrell, Christopher McCurry, Mary Bell ; przekład: Sylwia Pikiel. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2020. - 168 stron ; 24 cm.
Poradnik "Dorastanie bez lęku" nie sprawi, że lęk zniknie z dnia na dzień. Pomoże natomiast nastolatkom lepiej nawigować w życiu, a tym samym - radzić sobie również z lękiem w zdrowy, konstruktywny sposób. Unikanie, odwracanie uwagi od pełnych niepokoju myśli czy zagłuszenie emocji to najczęstsze strategie radzenia sobie z lękiem. Jednak nie rozwiązują one problemu - przynoszą tylko krótkotrwałą ulgę. Dzięki tej książce, młodzi ludzie: poznają zdrowe, alternatywne strategie radzenia sobie z lękiem i niepokojem, nauczą się rozumieć i akceptować swoje emocje, uczucia i myśli – także te trudne, zaakceptują obecność lęku w swoim życiu, a jednocześnie przestaną mu ulegać, dowiedzą się, jak - pomimo obaw i niepokoju – podejmować działania, które są dla nich ważne i w których odnajdują sens, zbudują rezyliencję, odwagę i wiarę w siebie. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, pomaga wypracować elastyczność psychologiczną – umiejętność robienia tego, na czym nam zależy nawet wówczas, gdy lęk podpowiada, że to niebezpieczne lub zbyt trudne. Badania naukowe potwierdzają skuteczność terapii ACT w leczeniu różnego rodzaju lęków, od uogólnionego zaburzenia lękowego, poprzez zaburzenia z napadami lęku panicznego, po zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne. Dla kogo jest ta książka: dla nastolatków cierpiących z powodu lęku, dorosłych, którzy chcą im pomóc. Co znajdziesz w książce: lekki, praktyczny i konkretny język, zrozumiałą i łatwo przyswajalną wiedzę, przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie, skuteczne narzędzie i strategie, które pomogą radzić sobie z sytuacjami wywołującymi lęk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Budowanie pewności siebie : podejście skoncentrowane na współczuciu / Mary Welford ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 292, [3] strony : ilustracje ; 25 cm.
Mary Welford zachęca w swojej książce do rozwijania samowspółczucia, które stanie się fundamentem pewności siebie. Współczucie dla samego siebie nie ma nic wspólnego z litością, słabością czy pobłażaniem sobie. To wybór, którego dokonujemy. Zamiast bezwzględnej krytyki - wybieramy patrzenie na siebie z życzliwością, akceptacją i empatią. Zamiast karać się za błędy - dajemy sobie prawo do ich popełniania. Zamiast postrzegać sukcesy i porażki jako wyznaczniki naszej wartości traktujemy je jako przemijające elementy życiowego doświadczenia. Współczucie dla samego siebie to także uważność i pełen akceptacji kontakt z samym sobą, umiejętność rozpoznawania swoich uczuć, potrzeb i problemów oraz praca nad tym, by rezygnować z tego, co nam nie służy. To w końcu troska o siebie - ze wszystkimi niedoskonałościami i błędami. Pewność siebie wymaga pracy. Jest czymś, co rozwijamy, a nie czymś, z czym po prostu przychodzimy na świat. Pewność siebie zbudowana na samowspółczuciu jest trwała. Niezależnie od tego, co dzieje się dookoła, dzięki niej czujemy się silni i odporni. Wiemy, że skutecznie poradzimy sobie ze wszystkim, co przyniesie życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. M 043541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu. Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory Pedagogiczne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 043715 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej